Monday, November 9, 2009

Mancing di Istana Kedah

Yeeaaa.. mancing lagik.. kali ni kat Istana Kedah pulak, tapi depa ada tanya, Istana Kedah kat Anak Bukit tuh mana ada pantai, No.. no..no.. bukan yang tuh.. Tapi kat Penang nih, alaa.. kat sebelah Open University tuh.. waktu mancing, tengah malam hitam pekat, nasib baik ada bulan terang benderang..

Tangkapan pertama malam tuh... Ketuka..

En jamal Patongko sedang tunjuk cara-cara nak buat perambut dengan betul..

Inilah kawan aku MR Vista yang obses mancing & tangkap gambaq, che din Brasco tak dapat nak join pada malam tuh kerana lampu spotlight di TESCO Jelutong tak mau padam, walaupun selepas dipotong bekalan kuasa..

Yang nilah satu-satunya mesin yang aku ada, aku beli sebab tak tahan dengan sindiran pedas Mr Vista & Okuma.. Kata depa "Woi hang ni bila nak beli rod & mesin sendiri? asal mancing je, nak pinjam! Tak ada semangat Kerapu Gertak Sanggul langsung!" so, aku pon beli la.. Daiwa Crossfire, 3 Ballbearing.

Hasil tangkapan pada malam tuh memang tak banyak macam mancing kat tengah laut atau port-port lain yang menarik la.. Mungkin pi tak kena hari kot.. apapon kita cuba lagi lain kali..

P/S: Next plan mancing @ Jalan Abas, Batu Feringghi :D

3 comments:

dinbrasco said...

perrrggghhhhh...dah lama rasenya tadak dengar berita dari sang melomnz...Alhamdulillah hidup lagi rupanyaaaaa..kekekekeke

$uNmeloN said...

yeaahhh.. still life n kickin!!!

dinbrasco said...

bukan still life...stil alive..baru betul kekeke